Patrioti #8

Patrioti #8

Velmi zajímavý závodní automobil nám představí mělnický Martin Pithart (nar. 1950), který se v rally pohybuje od roku 1972 jako člen ASK Stavby Praha. Jeho originální Trabant P60 z roku 1964 je nepřehlédnutelný!
Zpočátku se soutěží účastnil jako spolujezdec (jezdci Josef Dřevo, Karel Porsch, Martin Vrabec a také Milan Sklenář) a sbíral zkušenosti v rallysportu. Následně se objevoval v soutěžích jako jezdec s vlastním vozem Wartburg 353.
V roce 1985, kdy se v ČSSR začala připravovat kategorie vozů HISTORIK, byl za pomoci ASK Stavby Praha a výrobního závodu ve Zwickau repasován Trabant P 60, který se díky své homologaci FIA z roku 1964 mohl zúčastnit soutěží v tehdy vypsané třídě A2 do 1000 ccm. S ním se společně s navigátorem Josefem Kněžíkem pravidelně účastnili soutěží až do roku 1990, kdy museli vrátit do výrobního závodu ve Zwickau zapůjčené komponenty vozu.
Pracovní vytížení přerušilo jejich účast v rally na delší dobu. Spolujezdec Josef Kněžík se dále věnoval motocyklovému sportu, Martin Pithart začal aktivně závodit na horském kole v tehdy vznikající disciplíně “sjezd – downhill”.
Do rally se vrátili po dlouhých 25 letech, kdy na popud manželky Evy celého Trabanta v roce 2015 zrepasoval, doplnil nezbytným vybavením a doplňky pro současnou rally a možnost účasti v Rally Legend, která je součástí Mistrovství ČR v Rally.
První závod s repasovaným vozem byla slavná Barum Rally se spolujezdcem Janem Krejčím, která se nevydařila dle představ a byli nuceni pro technickou závadu ze soutěže odstoupit. Avšak již následná Rally Příbram 2015 byla zcela v jejich režii. Na horké sedadlo spolujezdce usedla Martinova manželka Eva a od roku 2016 se společně pravidelně účastní vypsaných soutěží a zatím se jim vždy s úspěchem daří dosáhnout cíle rally.