Trať z pohledu Trabanta

Trať z pohledu Trabanta

Mělnický okruh 2018 z pohledu Martina Pitharta a Michala Žádného v Trabantu P 60 – 600

V neděli 27. 5. 2018 jsme s partou nadšenců připravovali trať pro „Mělnický okruh 2018“. Prošli jsme celou trasu a osobně jsem si zmapoval „závodiště“ metr po metru. Dovolím si Vám přiblížit, jak bude závodní jízda Trabantem probíhat. Pravděpodobně ostatní závodní vozy budou zatáčky projíždět jinak, ale Trabanta velmi omezuje výkon jeho motoru.

Na trať se najíždí Pražskou branou z parkoviště závodních automobilů z Náměstí míru směrem k „Liďáku“…start je letmý, tzn. na plný plyn se projíždí startovní čára někde před mělnickou sokolovnou, kde je i připravena divácká zóna.

Plný plyn je možné držet až ke konci sadů, pro pamětníky tam co byl tank, a následuje táhlá pravá dolů přes vinici „Na svini“, kde je možné vozy i motocyklisty sledovat v plné rychlosti. Tato rychlost se ale musí dobře odhadnout, protože následuje odbočka doleva směrem na Strakův most. Zde si každý musí ohlídat brzdy.  Je zde ostrůvek, který se objíždí venkem, silnice je opačně klopená a následná zatáčka je více doleva. Následuje cca čtyřista metrů táhlé levé až k mostu.

Jezdci se dostávají na nejnižší místo okruhu, zde u „autoelektrika Brynych“ je opravdu složité místo na projetí tohoto přírodního retardéru. Upozorňuji, že zde je velmi atraktivní divácké místo, ale s omezením počtu diváků. Brzda z plné rychlosti do pravé, okolo ostrůvku vlevo a těsně podle obrubníku doprava směrem na Vrázovu vyhlídku. Trabant bude mít v rozpisu včetně příjezdu k tomuto místu napsáno toto:

… 400 BB! P5-L10Vdo P3širokáF….

…a navigátor musí doslova říct…

čtyřista brzdabrzdapozorpravápětváželevádesetvnitřkemdopravátřiširoká full…

…jak jednoduché, že…no a pokračujeme táhlým stoupáním k Vrázově vyhlídce. Zde všem závidím výkon motoru, protože Trabant disponuje jen cca výkonem třicet KS, takže zde budeme výrazně pomalí. Přijíždíme na konec stoupání,  kde nás čeká utahující levá ze šíroké do úzké. Zde je další krásné divácké místo. Úzkým průtahem kolem školy přijíždíme na nám. KARLA IV. To je na příjezdu dlážděno kostkami, které mohou „trochu“ klouzat. Divácké místo je připraveno z místního parkoviště. Po třista metrech opravdu razantní brzda  (toto je nejvyšší bod okruhu) a následuje odbočení doprava a stometrové klesání k „Liďáku“. Zde velmi zajímavé divácké místo z prostor bývalé tržnice. U Liďáku obtížná zatáčka doleva…Obráceně klopená a z kopce…No jsem zvědav, jestli ji někdo nezvládne. V této zatáčce se dá mnohé získat, ale také ztratit…projíždíme ulicí Nová až k poště, kde nás čeká sice široká, ale s různorodým asfaltem a navíc značně zvlněným podkladem, pravá zatáčka k nájezdu do prostoru startu a cíle.

Právě jste se svezli Trabantem P 60 – 600 s Martinem Pithartem. Navigoval Michal Žádný.

Motocykly jedou tento okruh desetkrát a automobily třikrát. Těšíme se na Vaši návštěvu. Svojí účastí uctíte i památku Jiřího Peroutky, jehož pohár dostanou i vítězové jednotlivých kategorií motocyklů i automobilů.

Zároveň připomínáme i vypsanou fotosoutěž k tomuto závodu.

Za pozornost děkuje Martin Pithart a Trabant P 60 – 600